donderdag 30 juni 2011

Sport is moraal.



Gisteren was de voorlopige eindgame van Roger Federer. Ik hoop, dat zijn commentaar na de verloren wedstrijd, een begin van een nieuwe moraal wordt voor veel sporters die het zagen. Waarom is dat?

In het kort, hij zei niet van die standaard onzin, die bijna alle andere sporters zeggen wanneer ze verliezen, zoals: "ja, ik heb niet goed gespeeld vandaag of ik zat niet goed in mijn vel, ik was niet goed genoeg getraind of niet geinspireerd. Alsof hun tegenstander niet door beter spel heeft gewonnen.
Federer zei: "Ik was op mijn best, ik heb heel goed gespeeld, maar Tsonga heeft het mij moeilijk gemaakt. Hij speelt heel goed en hij heeft gewonnen". 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...